Page 13 - RETINA 06-02
P. 13
IN 1906 STARTTEN DE HAMBURGSE BANKIER ALFRED NEHEMIAS EN DE BERLIJNSE INGENIEUR AUGUST EBERSTEIN EEN BEDRIJF IN VULPENNEN. NU, MEER DAN EEN EEUW LATER, IS HUN GEDACHTENGOED UITGEGROEID TOT MONTBLANC, WERELDWIJD EEN ROTSVAST BEGRIP
VOOR KWALITATIEF SUBLIEME LUXEGOEDEREN.
HET BEGIN
Alfred en August opereerden aanvanke- lijk onder de naam Simplizissimus-Füllhalter. Deze naam verwees naar hun 'Simplo'-vulpen
met ingebouwd inktreservoir, die heel eenvoudig in het gebruik was. In 1910 brachten ze een verbeterde va- riant uit met de naam 'Montblanc'.
Die naam werd ook gelijk ge-
registreerd als handelsmerk en vanaf dan gebruikt voor alle schrij nstrumenten van het bedrijf. Kenmerkend daarbij is het getal '4810' dat sinds 1930 op de pennen
is gegraveerd, een verwijzing naar de hoogte van de Mont Blanc.
13
ACCESSOIRES
Na de overname van een lederwaren- producent ging Montblanc in 1935 ook le- deren accessoires, zoals pennenzakken en noti- tieboekjes verkopen. Later werd de productrange verder uitgebreid met onder andere manchetkno- pen, Zwitserse horloges, juwelen, parfum ... en niet
te vergeten: brillen!
VERFIJNDE LUXE
De eyewear collectie doet het merk zeker eer aan, met een wijd scala aan stijlen die ver jnde luxe vertegenwoordigen. Dat ziet u terug in het design, de aandacht voor details, de rijke combinatie van
verschillende materialen en met zorg aangebrachte nuances. De monturen dragen dan ook met trots de her- kenbare Montblanc-ster: symbool voor de statige piek van
de hoogste berg van Europa!