Page 5 - RETINA 07-01
P. 5
Nog een prachtig voorbeeld is dat van Martin Luther King. King hield zijn fameuze toespraak “I have a dream” op The Mall in Washington. Hij had geen uitnodigingen gestuurd, geen advertenties geplaatst
Binnen een organisatie moet je proberen samen te werken met per- sonen die geloven wat jij gelooft. Je moet geen mensen om je heen verzamelen die van 9 tot 5 werken, alleen maar voor hun salaris. Nee, je moet mensen hebben die in de organisatie geloven. Mensen die met het waaróm in het bedrijfsleven bezig zijn. Mensen die zich vol-
ledig achter je missie statement kunnen en willen scharen.
En om dat te bereiken moet je willen delen! Jazeker, je bedrijf openstellen voor mede-eigenaren. Samen willen werken aan de verwezenlijking van doelen.
Bril-in-Mode is daarom een wij-bedrijf, met op elke winkel een mede-eigenaar. Een eigenaar die meebepaalt welke apparatuur, collecties, inrichting en kijk-
oplossingen optimaal zijn voor zijn of haar klanten. Een eigenaar die keer op keer het antwoord zoekt op waarom we iets aan klanten willen presenteren.
De afgelopen paar jaar zijn alle winkels zelf de revue gepasseerd. Nu presenteer ik u graag ons kernteam in zijn geheel. Wij staan voor u klaar!
Barak van Wageningen
en er was zeker nog geen Facebook zijn event op te plaatsen.
beschikbaar om
Dr. King geloofde dat hij de wereld
kon verbeteren. Hij sprak niet over
een plan van aanpak, hij sprak over
zijn droom. Een droom waarin heel
veel mensen destijds mee wilden gaan. Een droom waar mensen zich achter konden scharen, waarmee
ze zich konden vereenzelvigen. En daarom, vanwege het geloof in Dr.
King, kwamen vanuit alle hoeken van
de straten 250.000 mensen “vanuit
het niets” naar hem luisteren in Washington!
ONZE DROOM
"En wat heeft dat dan met onze brillen te maken?", zult u zich wellicht afvragen. Alles en niets. Het ver- klaart waarom we zijn geworden zoals we zijn ge- worden. Ik zal dat proberen toe te lichten.
05